دنیای بازاریابی دیجیتال
نوشته شده توسط : Admin

بازاریابی دیجیتال

آژانس بازاریابی دیجیتال از طریق ابزارهای دیجیتال مثل اینترنت مخاطبان هدف را شناسایی کرده و در بستر لوازم دیجیتال که ممکن است آنلاین یا غیر آنلاین باشد به تبلیغ محصول، معرفی برند و بررسی رفتار مشتری می‌پردازد.

مشتری همه چیز یک کسب و کار است و بازاریابی دیجیتال بیش از شیوه بازاریابی به این امر تاکید دارد و می‌کوشد از طریق تحلیل رفتار مشتری به شناخت سلایق و خواست‌های او دست یابد.  هر چه دیجیتال مارکتر به تعداد بیشتری از مشتریان هدف دسترسی پیدا کند و بتواند آن‌ها را جذب و به خرید تشویق کند در انجام کار خود موفق‌تر خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها قابلیت اجرا دارد. فرقی نمی‌کند در شرکت خود چه محصول یا خدماتی را ارائه می‎کنید، دیجیتال مارکتینگ ابتدا به شناسایی مخاطب شما و نیازهایش می‌پردازد و سپس از طریق تهیه محتوای ارزشمند می‌کوشد وی را به همراهی با اهداف بازاریابی شما تشویق کند.

بیشتر بخوانیم: آنالیز ترافیک سایت با استفاده از خوشه‌ها در علم داده

تاثیرات سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو در دیجیتال مارکتینگ یکی از موارد بسیار مهم می باشد. هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش مشتریان برای تجارت و یا کسب و کار اینترنتی شما می باشد. در بازاریابی سنتی این عمل با چاپ تبلیغ کاغذی، بیلبورد، تراکت انجام می شد. این درحالی است که بازاریابی دیجیتال، سئو (SEO) را به عنوان مهمترین و بهترین روش شناساندن کسب و کار به دیگران می داند.

موتور های جستجو محتوای صفحات وب سایت ها را بررسی می کنند، و هر سال بیشتر از 13 میلیارد جستجو در سراسر اینترنت انجام می شود، و با گسترده تر شدن دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب و کارهای اینترنتی کم کم روش های سنتی از گردونه رقابت خارج می شوند. همانطور که می دانید، کاربران از سایت هایی که در رتبه های اول گوگل قرار دارند بازدید می کنند. پس اگر وبسایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، کاربران زیادی به سمت سایت شما جذب می شوند و مشتریان بیشتر با فروش بیشتر همراه است. سئو  به عنوان کم هزینه ترین روش و بدون نیاز به استخدام بازاریاب، برای شناساندن کسب و کار به مشتریان می باشد.

تبلیغات

وقتی صحبت از تبلیغات در دنیای غیر مجازی می شود می توان به بنر های تبلیعاتی روی دیوار ها و روزنامه ها اشاره نمود که مردم به طور روزمره با آن ها در ارتباط هستند. اما وقتی می خواهیم به تبلیغات با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال بپردازیم می توانیم به بنر های تبلیغاتی در وب سایت ها و گوگل اشاره کنیم و یا به معرفی محصولات و برند ها در صفحه های محبوب اینستاگرامی می توانیم اشاره نماییم. تبلیغات را بعضی باور ندارند و برای آن هزینه یا نمی کنند یا هزینه بسیار کمی می کنند. این یک رویکرد غلط می باشد و تبلیغات یکی از چهار ستون ما را تشکیل می دهند و صاحبان کسب و کار باید با هوشمندی از مزایای تبلیغات استفاده نمایند.

بیشتر بدانیم: چه عواملی باعث دور شدن از رتبه یک گوگل می‌شوند؟

ارزش مشتری

امروزه هیچ مشتری به خاطر آنچه ویژگی های محصول و یا مزیت های برند شما است از شما خرید نخواهد کرد بلکه به خاطر ارزشی است که از شما دریافت می کند و یا او اینگونه در ذهن خود این مورد را بررسی می کند که با استفاده از محصول شما چه ارزشی به او اضافه خواهد شد. حال می توانید تجسم نمایید که موضوع اصلی بحث ما در دنیای دیجیتال چیست؟ ارائه ارزش های سطح بالاتر مورد انتظار مشتری به شیوه ای چابک تر و راحت تر. چون این شما هستید که باید به او کمک نمایید:

  • با شما زیباتر شود
  • با محصول شما راحت تر زندگی کند
  • جوان تر بماند
  • به ارزش های فرزندان خویش کمک نماید
  • زمان کمتری را بابت کارهایی که قبلاً بسیار زمان می برد، مصرف نماید و...

و اگر شما در زمانی که مشتری به دنبال رفع خواسته خویش است، در دسترس او نباشید؛ این یعنی از دست دادن فرصت و از دست دادن سهم از بازار. این همان چیزی است که در دنیای دیجیتال شما باید بتوانید در حوزه کسب و کار خویش به اِلمان های هویت برند خود نگاه ویژه ای داشته باشید تا برای مخاطبان بازار هدف قابل درک باشد و بتوانند با مقایسه ارزش های موجود با ارزش های تعریف شده خویش، شما را انتخاب نمایند و علاوه بر این برای پیدا کردن شما کمترین فاصله و زمان را داشته باشند که این همان مفهوم سئو و بهینه سازی سایتو یا از طرف موتورهای جستجو، بهینه سازی است که شما برای مخاطبان تان ایجاد کرده اید و آن‌ها با الگوریتم های خویش به بررسی میزان ورودی و ترافیک سایت، زمان حضور در وب سایت و بازگشت مجدد به وب سایت شما از طرف مخاطبان به شما امتیاز خواهند داد و اجازه می دهند که شما در صفحه های اول حضور داشته باشید و رتبه های بالاتری را کسب نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: